"Kā brīnums Dace Akmentiņa ir pēkšņi radusies, kā brīnums savu mākslas spožumu izstarojusi un kā ģenija brīnums paliek neuzmniama savas vienreizīgās parādības būtiskos dziļumos."
Paula Jēgere-Freimane
"Dace Akmentiņa pieder pie mūsu skatuves mākslas lielākiem spīdekļiem, jeb runājot vēl noteiktāki: tā ir lielākā no mūsu līdzšinējām skatuves māksliniecēm. Par to domu starpības nav. Rudolfs Blaumanis savās recenzijās viņas spēli nosauc par ģenialu. Apsveicot Daci Akmentiņu viņas 25 gadu darbības jubilejā, Adolfs Allunans to dēvē par "latviešu dramatiskās mākslas košāko rotu", Arturs Bērziņš un Līgotņu Jēkabs par "latviešu Dūzi", Rainis par "latviešu lielāko skatuves mākslinieci", prof. J. Vītols par "latvju mākslas Jāņu nakts brīnuma sudrabā mirdzošo ziedu". Daži sveicieni atkal skaisti formulē mākslinieces talanta lielo daudzpusību un bagātību. Tā piem. Edv. Vulfs to raksturo kā "valdinieci par smaidiem un asarām", bet Aspazija saka: "Pie Jūsu šūpuļa ir sēdējušas reizē maigās grācijas un drūmā mūza. Tās audzēja Jūsu ģeniju, ka tas spēj aptvert visas jūtu pakāpes no visvieglākā ieviļņojuma līdz augstākam traģisma satricinājumam. Laimīga ir tā tauta, kura Jūs var saukt par savēju.""
P. Birkerts. Daces Akmentiņas bērnība un jaunība. Izglītības Ministrijas Mēnešraksts, Nr. 7, 01.07.1924, 11. lpp.
"Dace Akmentiņa ir leģendāri slavena latviešu aktrise, kuras vārds kļuvis sinonīms ģeniālai apdāvinātībai un veiksmīgai karjerai. Viņa tikusi salīdzināta ar 20. gadsimta pirmās puses izcilajām ārzemju aktrisēm – Veru Komisarževsku Krievijā, Eleonoru Dūzi Itālijā un Sāru Bernāru Francijā. [..] Dace Akmentiņa bija gracioza maza auguma sieviete ar neticami šmaugu vidukli, ovālu seju, tumšiem matiem, ugunīgām lielām melnām acīm. P. Jēgere-Freimane raksta: "Ap jaunavas maigo muti arvienu vijās sēri sāpīgs vaibsts, un no lielajām acīm raudzījās neklusinātas ilgas." 19. gadsimta 90. gados, kad latviešu teātris atrodas vēl tikai pusprofesionālā attīstības stadijā, skatuves mākslas speciālistus pārsteidz, cik lielā mērā D. Akmentiņa savā tēlojumā spēj apvienot izkoptu tehniku ar dzīvu pārdzīvojumu. [..] no aprakstiem par Daces Akmentiņas spēli redzams, ka viņa, būdama primadonna šī vārda vislabākajā nozīmē, nekad nav centusies izcelties uz citu fona, bet gan pratusi dibināt kontaktu ar partneri, panākt jūtīgu saspēli, tā aizsteidzoties priekšā savam laikam teātra mākslas modernā izpratnē. [..] Dace Akmentiņa primāri ir atzīta par intuīcijas aktrisi, kuras tēlojums valdzina ar jūtu īstumu, dziļumu un daudzkrāsainību. Viņas iespaids uz skatītāju zāli ir tik spēcīgs, ka publika bieži tiek aizkustināta līdz asarām [..]"
Silvija Radzobe. Dace Akmentiņa. No 100 Latvijas sievietes kultūrā un politikā. Rīga: Latvijas Universitāte, 2008, 20.–21. lpp.