Par Mildu Brehmani-Štengeli"Mans pirmais iespaids par viņu bija visai nenoteikts, bet vēlāk, viņu iepazīdama vairāk, sapratu, ka esmu sastapusi neparastu sievieti, kura apveltīta ar vienreizēju talantu, īstā dzīve viņai bija uz skatuves, bet reālajā, praktiskajā viņa nepazina kompromisus, jo darīja visu, lai sevi maksimāli atbrīvotu no rūpēm par ikdienu un varētu veltīt sevi teātrim. Viņas rīcība bija spilgta, emocionāla un temperamentīga, tādēļ bieži gadījās pārpratumi, pat darbā. Viņas emocionālās izpausmes tika uzskatītas par primadonnas kaprīzēm, īstenībā tā bija spilgtas personības kategoriska prasība respektēt viņas ieceri tēla veidojumā vai kādas dziesmas interpretācijā. Strādājot pie lomas, viņa vienmēr centās maksimāli izzināt attiecīgā laikmeta mākslas stilus, tā laika cilvēku garīgās problēmas, viņai bija būtiski uzzināt, kā toreiz cilvēki juta, ko domāja, kādi bija viņu tikumi, ko cildināja, ko pēla, kas bija grēks, kas tikums. Kādi bija tērpi un kādas bija rotas. Izziņai netika taupīts nekas, ne laiks, ne spēks, ne nauda. Gandrīz visām lomām dziedātājai bija personiskie kostīmi un rotas. Kad viņa gatavoja titullomu Pučīni Toskā, viņa aizbrauca uz Romu, lai savām acīm redzētu slaveno cietumu, no kura mūriem Toska gāja nāvē."
Āboltiņa, Skaidrīte (materiālu publicēšanai sagatavoja Olga Pētersone). Ja cilvēks savā dzīvē ir ļoti laimīgs, tad, man liekas, uz skatuves viņš nevar būt labs aktieris. Varbūt pat labāk, ja personiskā dzīve nav sevišķi laimīga. Diena, Nr. 228, 23.10.1993.
Par Mildas Brehmanes-Štengeles profesionālo darbību"Māksliniece aizvadījusi garu un bagātu mūžu, teātris un skatuve bija vienīgais viņas dzīves saturs. Grūti iedomāties otru mākslinieku, kas tik fanātiski mīlētu to, ko dara, kas tik apzināti un ar apskaužamu gribasspēku ietu uz savu izvēlēto mērķi. Dziedātājas atmiņu grāmatā "Laime" var lasīt nemitīgu atgādinājumu: "Mana dzīve bija skatuve, un tā arī bija mana laime. Man vienmēr ir licies – pašas dzīvei nekas nav vajadzīgs – tikai skatuve." Un šai laimei viņa upurēja daudz ko no savas dzīves. Viņas vārdos un darbos nemaldīgi jautās milzīga bijība un cieņa pret Operas namu, un darbu šajā teātrī viņa turēja kā svētumu. "Mūžīgi biju ar sevi nemierā – nekas nelikās pietiekami labs, vienmēr domāju, ko vēl varētu darīt, lai loma kļūtu saistošāka, interesantāka..." Šos vārdus M. Brehmane-Štengele atkārtojusi vairākkārt, un tie atsedz pašu būtiskāko mākslinieces īpašību – nerimtīgo izpausmes un pilnīgošanās tieksmi. "Ja cilvēks savā dzīvē ir ļoti laimīgs, tad, man liekas, uz skatuves viņš nevar būt labs aktieris. Varbūt pat labāk, ja personiskā dzīve nav sevišķi laimīga." Varbūt tas izskaidro mākslinieces tik bezgalīgo pieķeršanos skatuvei, savam teātrim un daudzajām lomām, kas 34 gadu laikā iestudētas uz Nacionālās operas skatuves. Visas tās – ne tikai vokāli spoži izpildītas, bet arī aktieriski talantīgas, kustību dejas plastikā izstrādātas."
Sarkane, Ligita. Latviešu operzvaigzni Mildu Brehmani-Štengeli pieminot. Latvijas Jaunatne, Nr. 234, 19.10.1993.